Pozáruční servis oken a dveří

Při montáži nových oken a dveří je jen málokdo informován o nutnosti pravidelného servisu, aby dlouhá léta vypadala, ale hlavně fungovala ke spokojenosti uživatele. Výrobci doporučují tyto úkony provádět 1x až 2x ročně. Servis a údržba spočívá v kontrole funkčnosti všech pohyblivých dílů a uzavíracích bodů kování, jejich seřízení a promazání, kontrola funkčnosti ovládání a kontrola těsnosti a jejich ošetření dle potřeby.

  • seřízení a promazání – nastavení okenních a dveřních křídel do jejich správné polohy, pro zajištění jejich správné funkčnosti a snadného otvírání, následně promazání všech pohyblivých částí kování
  • výměna těsnění – v případě špatného nebo nefunkčního těsnění, provádíme jeho výměnu
  • oprava poškozených částí kování – spolupracujeme se všemi výrobci kování a proto jsme schopni vyměnit špatné díly kování za nové
  • údržba – pro prodloužení vzhledu nového okna a zároveň jeho ochraně před nepřízní povětrnostních vlivů je důležité ošetřit dřevěná okna příslušnými balzámy a to alespoň 1x ročně
  • dodatečné osazení okapních lišt – u starších dřevěných eurooken nebyly standartně osazovány okapní lišty z vnější strany a vlivem povětrnostních podmínek dochází na těchto místech k poškození povrchové úpravy a mnohdy i masivu dřeva, v tomto případě je nutné provést ošetření poškozených částí a osadit hlinikovou okapnici, aby nedošlo k hnilobě profilu
  • nová skla do starých oken – v případě nespokojenosti s izolačními vlastnostmi stávajících oken, je možná výměna skel za nová s lepšími izolačními vlastnostmi, během posledních let se výrazně změnil součinitel prostupu tepla izolačních skel